سی و پنجمی فستیوال فیلم کوتاه تهران , مریم صلح کارگردان فیلم دریاچه ماهی» در رابطه اهمیت برگزاری سی و پنجمی فستیوال فیلم کوتاه تهران ذکر کرد : فستیوال فیلم کوتاه تهران که فیلم های زیادی نشان میدهد , راهی برای چشم شدن است و امیدوارم فقط فستیوال فیلم کوتاه تهران و تعدادی فستیوال کوچک دیگر نباشد . مهم ترین واقعه قبلی از برگزاری فستیوال فیلم کوتاه این است که متخصص ها و کارشناسان سینما گوش به زنگ و مهیا برای شناسایی استعدادها باشند .
وی بابیان اینکه فیلمسازی کوتاه هرگز تمرین و سیاه مشق برای فیلمسازی بلند نیست , ادامه داد : بعداز ساخت دریاچه ماهی» به علاقه این که در پیشین فیلمساز کوتاه بودم , یکماه پیش در میهن سوئد و دانمارک مجدد فیلم کوتاه ساختم .
این فیلمساز متذکر شد : فستیوال های فیلم کوتاه در سراسر عالم برای اینجانب خیلی اهمیت دارااست , زیرا یک ژانر و ناحیه غیروابسته برای خودش است . اهمیت فیلم کوتاه در سراسر عالم جا افتاده است و فقط شیوه استعدادیابی نیست , ولی مهم ترین رویه استعدادیابی فیلمسازانی است که میتوانند آتی براق تری داشته باشند .
صلح در رابطه علت ادامه نیافتن بداعت و طراوت زمینه فیلم های کوتاه در فیلم های سینمایی بلند تیتر کرد : اولیه این که جسارت یکسری علت داراست ; اولیه اینکه فیلمسازان کوتاه بهاین علت که دوست داراهستند کارشان چشم شود , سراغ سوژه هایی میروند که احتیاج به جسارت بیشتری داراست . دوم این که ; در فیلمسازی کوتاه خطوط قرمز رنگ کمتر است و نوپا های فیلمساز راحت خیس میتوانند سراغ حقیقت هایی بروند که در فیلم های بلند نشان داده نمیشود .
وی خاطر نشان کرد : در فیلمسازی بلند به قدری فیلم ها از غربال هیأت های گزینش متفاوت رد می شود و حدود یک سال قدمت فیلمسازان هدر میرود که سانسور و خویش سانسوری بسیار داریم و خیلی اندوه انگیز است .
این فیلمساز جریان فیلم کوتاه را در کشور ایران خوب بررسی کرد و خاطرنشان کرد : فیلمسازان فیلم کوتاه در هم اکنون کشف کردن خویش میباشند و بایستی عشق و علاقه مندانی که تحصیلات آکادمیک ندارند یا این که صرفا در زمان های فیلمسازی کمپانی کردند , به فستیوال بیایند و شغل های دوستان عزیز خویش را ببینند .
درباره این سایت